COPYRIGHT © 2020
Școala Gimnazială „Iorgu Iordan”, Tecuci
ACASĂDESPRE NOISCURT ISTORICASOCIAȚIA PĂRINȚILORȘCOLI ÎNFRĂȚITEPERSONALREVISTA ȘCOLIINOUTĂȚICATALOGEXAMENEEVALUARE NAȚIONALĂ VIIIEVALUARE NAȚIONALĂ VIEVALUARE NAȚIONALĂ IVEVALUARE NAȚIONALĂ IISIMULĂRI EXAMENEELEVI2020-2021Clasa pregătitoare 2020-2021EURO 200PROFESORICOMISIA ÎNVĂȚĂTORICOMISIA LIMBĂ ȘI COMUNICARECOMISIA MATEMATICĂ ȘI ȘTIINȚECOMISIA OM ȘI SOCIETATE, ARTE ȘI EDUCAȚIEPĂRINȚIÎNSCRIEREA ÎN CLASA PREGĂTITOAREFORMULARECATALOG (PĂRINȚI)OFERTA EDUCAȚIONALĂTERRA - CURIOZITĂȚI GEOGRAFICEGEOINFORMATICĂMATEMATICĂ ÎNTRE JOC ȘI ȘTIINȚĂLECTURA CA ABILITATE DE VIAȚĂCLUB DE LIMBĂ GERMANĂCLUB DE ROBOTICĂ ȘI PROGRAMARETRANSPARENȚĂ BUGETARĂCOMISIICONSILIER EDUCATIVCEACACTIVITĂȚIACTIVITĂȚI 2020/2021CONCURS IORGU IORDANACTIVITĂȚI 2019/2020CONCURS IORGU IORDANACTIVITĂȚI 2018/2019CENTENARUL MARII UNIRI24 februarie 2019MICA UNIRE15 ianuarie 2019ZILELE ȘCOLIICERC PEDAGOGIC ÎNVĂȚĂTORICERC PEDAGOGIC GEOGRAFIEACTIVITĂȚI ȘI PROIECTE 2016-2017Primăvara-în dar mamei!Umbreluța ToamneiȘi eu știu să dăruiesc!Patrula de reciclareAlte proiecte/activitățiȘcoala de vară 2017Siguranță rutierăDonează o carte pentru CahulArtă și Cultură EuropeanăECDLPROGRAMARELOGOPEDIECONTACT
NU ÎNVĂȚĂM PENTRU ȘCOALĂ, CI PENTRU VIAȚĂ!
DSC_0358
CABINET DE LOGOPEDIE
Ce este logopedia?
Logopedia este ramura a defectologiei care se ocupa cu studiul defectelor de vorbire si al metodelor de înlăturare si de prevenire a acestora . (NODEX)
Când ne adresam unui logoped ?
Mergem la logoped în cazul în care sesizam ca este ceva in neregula cu limbajul copilului. Fără a avea cunoștințe de specialitate părintii observa cu ușurință anumite probleme cum ar fi : - pronunțarea incorecta sau omiterea unuia sau mai multor sunete ; - vorbirea nazală, fonfanită - articularea defectuoasă a cuvintelor - repetarea sau prelungirea unor sunete, silabe sau cuvinte; - apariția unor blocaje sau spasme la rostirea unor cuvinte; - vorbirea rapida; - vorbirea lenta; - pierderea vocii; - vocabular foarte redus (4-5 cuvinte); - dificultăți de scris si citit ; - intarzieri in dezvoltatea vorbirii ;
Care este varsta recomandata pentru terapia tulburarilor de limbaj?
Vârsta recomandata pentru a incepe terapia este 4-5 ani, vârsta la care limbajul ar trebui sa fie structurat si consolidat.
Exista si exceptii ?
In cazul in care copilul are si alte probleme (deficiente de auz, autism, sindrom Down etc), care ar impiedica aparitia sau dezvoltarea normala a limbajului este indicat sa se intervina de la o vârstă mai mica.
Cat dureaza o sedinta logopedica ?
Durata unei sedinte este de 35-40 minute. Lucrand individual, copilul este foarte solicitat, oboseste si nu mai da randament.
Câte sedinte se fac pe săptămână/ lună ?
Pentru ca interventia logopedica sa fie cat mai eficienta se recomanda 2 vizite la logoped pe saptamana si exersarea zilnica acasa. Nu trebuie sa se înțeleagă ca dacă se efectuează 2 sedinte pe saptamana deficienta se corecteaza de 2 ori mai repede. Daca nu se exersează acasă rezultatele apar greu, rolul parintelui fiind foarte important in fixarea programului terapeutic indicat de catre logoped.
In cât timp se poate corecta un sunet ?
Nu se poate vorbi despre o perioada exacta in care se corecteaza un sunet. Aceasta depinde de mai multi factori : varsta copilului, gradul de implicare, nivelul de dezvoltare al auzului fonematic, mobilitatea aparatului fonoarticulator si nu in ultimul rand de tipul sunetului. Exemplu : « R » este sunetul care se obtine cel mai greu, perioada variind de la cateva luni pana la 1-2 ani.
In ce consta o sedinta logopedica ?
O sedinta logopedica presupune implicarea copilului in diverse activitati specifice varstei ce constau in repetarea unur silabe, cuvinte, propozitii, jocuri educative, asamblarea de puzzle-uri, rezolvarea unor fise, alcatuirea de propozitii dupa imagini; activitati distractive si captivante care fac ca vizita la logoped sa nu fie resimtita negativ de catre copil.
Sursa: http://cabinetlogopedic.ro/faq.html
lokop dsdsdsdsd
De ce ai nevoie de logoped?
Dislexia
Obiectivele profesorului logoped
Unități școlare și preșcolare arondate
Semnele predispoziției spre dislexie